Interviurile #TIFF2014 – Cristina Iacob: Ce vezi cand te uiti in ochii unei blonde? Ceafa. Pe bune, te rog sa verifici.

Interviurile #TIFF2014 – Cristina Iacob

 

“Sala a fost plina, oamenii au ras, ceea ce ne-a bucurat enorm.”

 

Emil Calinescu: Salutare si bine v-am gasit la al IV-lea interviu #TIFF2014. Ca de obicei, imi voi lasa invitata sa se prezinte.

Cristina Iacob: Cristina Iacob, regizor.

Regizor Cristina Iacob

Emil Calinescu: Simplu si direct. Voi incepe cu subiectul principal al interviului, #TIFF2014. Al catelea TIFF a fost pentru tine?

Cristina Iacob: Al II-lea. Si cel mai frumos.

Emil Calinescu: Sa incepem, cronologic, cu primul. Cand a avut loc si care a fost primul impact cu festivalul?

Cristina Iacob: A avut loc acum doi ani. Cand am participat cu mediu-metrajul “In film la Nasu’ “. Atunci am fost pentru prima data la Cluj si implicit la TIFF. Primul impact a fost cu emotii si bucurie ca filmul a fost primit.

Emil Calinescu: Si acum ai revenit dupa 1 an de pauza. Cum ai regasit TIFF-ul si de ce ai spus ca a fost cel mai frumos?

Cristina Iacob: Da, dupa un an de lucru la doua lung metraje. Am revenit cu “#SELFIE” la TIFF. Am regasit altfel festivalul pentru ca de acesta data am venit cu echipa si astfel m-am simtit ca intr o excursie.
A fost mai frumos pentru ca e contactul cu publicul, la un festival. Vezi unde reactioneaza si daca munca pe care am facut-o impreuna cu aceasta echipa minunata e primita pe masura asteptarilor celor care platesc un bilet. Sala a fost plina, oamenii au ras, ceea ce ne-a bucurat enorm.

Emil Calinescu: Pana sa trecem la #Selfie, debutul tau in lungmetraj, spune-ne care este al II-lea lungmetraj la care ai lucrat?

Cristina Iacob: Titlul in lucru este ” Iubirea, un dar pentru tine”. Este o poveste adevarata de iubire. Spun adevarata, pentru ca este inspirata din viata mea. Actiunea filmului se petrece de Craciun.

Emil Calinescu: Ne poti da detalii despre distributie? Sau nu ai voie?

Cristina Iacob: In rolurile principale joaca: Raluca Aprodu, Dragos Bucur, Ducu Darie, Vlad Zamfirescu.

Emil Calinescu: Apare in cinematografe anul acesta?

Cristina Iacob: Da. La finalul lunii noiembrie.

Emil Calinescu: Hai sa trecem acum la #Selfie. Despre cum a aparut ideea filmului ai mai spus, eu acum te intreb cum ti s-a parut ca a fost primit la #TIFF2014? Impresia mea este ca la Cluj a fost un pic mai bine primit decat a fost in Bucuresti, cel putin la vizionarile de presa din Bucuresti nu am simtit entuziasmul pe care l-am simtit la vizionarea din Cluj?

Cristina Iacob: Poate pentru faptul ca la Cluj a fost in sala mai mult publicul targhet al filmului si anume tinerii. Sala a fost plina de adolescenti, a fost o surpriza si pentru mine, care pana atunci am vazut in sali un public destul de divers. Tinerii s au regasit si au empatizat cu personajele, cred ca din acest motiv reactia a fost atat de relaxata.

 

Alaturi de echipa #Selfie (sau, ma rog, membrii prezenti) dupa vizionarea de la #TIFF2014
Alaturi de echipa #Selfie (sau, ma rog, membrii prezenti) dupa vizionarea de la #TIFF2014

 

Emil Calinescu: A contribuit si faptul ca filmul rula deja in cinematografe, nu era, deci, o necunoscuta?

Cristina Iacob: Cu siguranta. Filmul a fost in prima faza primit cu reticienta, ca orice lucru nou… Dar ne bucuram ca am reusit sa le castigam increderea si sa-i bucuram cat de cat cu acesta comedie.

Emil Calinescu: Incasarile filmului sunt peste sau sub asteptari? Cum l-a primit publicul din restul tarii?

Cristina Iacob: Ai atins o coarda sensibila . #SELFIE a facut peste 71.000 de spectatori in 5 saptamani de la premiera. Avand in vedere faptul ca de la lansarea lui au urmat alte 9 mari premiere ale unor filme straine, este pentru noi un succes. Din pacate, chiar daca filmul este cerut in continuare de public, cinematografele ne-au scos in peste 60% din sali pe motivul ca sunt alte filme noi si ca nu ne mai pot tine. Dupa doar 5 saptamani… Deja suntem in foarte putine sali si cu o programare neprietenoasa (gen ora 13.00- 15.00). Este cred, nedrept ce se intampla cu filmul romanesc. Pentru ca acest lucru nu se intampla doar cu #SELFIE, se intampla cu tot filmul romanesc… Toti colegii nostrii au de suferit din cauza ca sunt defavorizati in fata filmelor straine… Ma intreb unde este mandria ca filmul romanesc a fost dus in strainatate datorita lui Cristian Mungiu, Nae Caranfil, Tudor Giurgiu, Porumboiu, Mitulescu si asa mai departe? Si ce facem noi pentru ca acesta industrie sa existe? Cred ca ar fi de folos ca filmul romanesc sa aibe aceleasi sanse ca filmul strain, macar. Si sa invatam de la altii, cum ar fi Franta, care isi sustine si isi incurajeaza productia de filme. Altfel nu vom avea cum sa facem filme din ce in ce mai bune…

 

“Decizia titlului mi-a apartinut in intregime, cu tot cu hashtag, inainte ca lumea sa stie ce inseamna selfie.”

 

Emil Calinescu: Este trist ceea ce spui, urma sa te intreb daca proiectiile de la #TIFF2014 (au fost 2) au impulsionat vanzarea de bilete pentru filmul #Selfie. Din ceea ce imi zici tu, lumea nu prea mai are unde si cand sa-l vada …

Cristina Iacob: Da. Este foarte trist si sper ca aceste lucruri sa le facem impreuna sa fuctioneze mai bine, doar suntem romani! #SELFIE mai ruleaza dupa cum am zis mai devreme in cateva sali cu un spectacol, maxim doua pe zi. Programul il gasiti pe pagina noastra de FB.
Ne dorim sa facem o caravana, cu care sa plecam in tara, la publicul unde pana acum nu am reusit sa ajungem. In curand vom da un comunicat cu programul caravanei din acesta vara.

Emil Calinescu: Spune-ne despre titlul #Selfie, m-au rugat mai multi cititori sa te intreb despre asta. Are legatura succesul filmului cu titlul? Hashtagul #Selfie este unul foarte utilizat pe facebook si pe twitter, voi practic ati preluat din traficul foarte mare care exista deja. Am inteles de ce a fost ales titlul Selfie, dar decizia de a pune HASHTAG in fata titlului cui a apartinut?

Cristina Iacob: Decizia titlului mi-a apartinut in intregime, cu tot cu hashtag, inainte ca lumea sa stie ce inseamna selfie. Toti din productie au fost reticienti in decembrie cand eu am ales acest titlu, zicand ca poate fi confundat cu un nume de femeie. Eu am citit despre ce inseamna acest cuvant si despre fenomenul in sine si am decis ca este descrierea cea mai potrivita pentru acest film. La scurt timp obiceiul de a face selfie, a devenit viral.
Nu stiu daca a influentat succesul filmului, dar cred ca ii face rapid pe tineri sa-si dea seama ca este o poveste cu si despre ei.

Emil Calinescu: Cate Selfieuri ai facut cu fanii la proiectii? Le-ai contabilizat? :))

Cristina Iacob: Multe :)) nu le am contorizat dar cred ca sunt o parte pe pagina de fb a filmului.

 

Dupa vizionarea de presa a filmului #Selfie am vrut sa faca o aroganta: am pus pe cineva sa-mi faca poza cu frumoasa regizoarea :D
Dupa vizionarea de presa a filmului #Selfie am vrut sa faca o aroganta: am pus pe cineva sa-mi faca poza cu frumoasa regizoarea 😀

 

Emil Calinescu: Spune-ne cum sunt pe platoul de filmare Florin Calinescu, Mihaela Radulescu, Dan Chisu ori Razvan Vasilescu? Si, de asemenea, cum sunt Smiley, respectiv Alex Velea ca actori?

Cristina Iacob: Wow ar trebui sa-i luam pe rand pentru ca sunt toti destul de diferiti si vin din generatii diferite. Razvan Vasilescu este actorul cel mai dorit de un regizor pentru ca este perfect disciplinat cu meseria de actor. Eu am avut multe de invatat de la el. Vine cu textul perfect invatat, propune lucruri pertinente, este un actor minunat! Il ador. Florin Calinescu este o permanenta surpriza pozitiva. El a dat savoare secventelor de la politie, propunand de fiecare data altceva, facandu-ne permanent sa radem.
Cu Mihaela si Dan am lucrat foarte creativ si usor, ei fiind amandoi la a II-a experinta ca actori intr un film de lung metraj. Sunt niste oameni deosebiti. Smiley si Alex Velea sunt doi tineri foarte talentati cu care am colaborat excelent, dar ne-am si distrat :))

 

Cristina Iacob alaturi de Razvan Vasilescu aka Nea Ceausu
Cristina Iacob alaturi de Razvan Vasilescu aka Nea Ceausu

 

Emil Calinescu: Zi-ne acum despre Olimpia Melinte. Ea este precedenta intervievata pe blogul meu. Cum ai ales-o, cum este ca actrita, cum este ca om? Si spune-mi daca i-ai vazut si celelalte 2 filme cu care a venit la TIFF, scurtmetrajul O lume noua si Lungmetrajul Canibal?

Cristina Iacob: Olimpia . Am o incredere mare in ea. De cand am descoperit o am zis ca fata aceasta este o mare actrita. Pe langa talentul pe care il are cred de la Dumnezeu, are dorinta si harnicia sa devina din ce in ce mai buna si sa descopere in ea cat mai bine acel personaj care i se propune si care o provoaca. Are un imens potential sa faca orice rol isi doreste. Sunt foarte bucuroasa de ceea ce a reusit sa faca in #Selfie. Toti actorii pe care eu ii aleg, ii aleg printr o cautare destul de grea si vine atunci cand am incredere in acel actor si stiu ca el/ea poate sa devina personajul sau il contine si-l scoate la suprafata.
De curand am primit filmul Canibal, de la Olimpia, de abia astept sa-l vad! La Tiff am ajuns cand cele doua filme rulasera deja.

 

#Selfie cu frumoasa Olimpia
#Selfie cu frumoasa Olimpia

 

Emil Calinescu: Ai vazut caracterizarea pe care ti-a facut-o Olimpia? Spune despre tine ca esti o persoana foarte ambitioasa.

Cristina Iacob: Si nu- i asa?! :)) Berbecii astia. Sper sa fie o treaba pozitiva :))

Emil Calinescu: Spune-ne, un pic, despre scurtmetraje. Stiu ca unul dintre scurtmetrajele tale, despre care ai pomenit la inceputul interviului, a rulat in cinematografe intr-un colaj (sau cum as putea sa-l numesc?) numit Hot Shorts? Crezi ca ar fi o idee care ar trebui aplicata mai des? A avut succes acel film in cinematografe? Sau crezi ca ar fi o idee mai buna ca un scurtmetraj sa fie proiectat inaintea unui lungmetraj, asa ca cum s-a intamplat la #TIFF2014 in vreo 3 situatii?

Cristina Iacob: E o idee buna in ambele situatii. A fost atunci o initiativa care ar trebui repetata, tocmai pentru a da o sansa noilor talente. Iar pentru public cred ca e ca la cafea, 3 in 1 :)) 3 povesti diferite pe acelasi bilet.

 Cristina Iacob regizor

 

Emil Calinescu: Ca sa inchei subiectul #TIFF2014, ne recomanzi cateva filme vazute la festival anul acesta? Macar 3 filme vazute acolo, fie ele lungmetraje ori scurtmetraje.

Cristina Iacob: Pot sa va spun doar ce filme vreau eu sa ajung sa le vad, pentru ca la TIFF au avut grija organizatorii si echipa mea sa mi faca un program plin si frumos astfel incat nu am ajuns, din pacate, sa vad alte filme… Asadar, vreau sa vad acele filme despre care am auzit ca merita vazute : Still Life, care a luat si premiul publicului; America Venim si Canibal!

 

“Orice om care zambeste da bine in selfie-uri, aviz amatorilor!”

 

Emil Calinescu: Zi-ne, acum, despre teatru: te-a tentat sa regizezi si piese de teatru? In cazul regizorilor nu se aplica sintagma din cazul actorilor (Un actor complet este cel care joaca atat pe scena, cat si pe platoul de filmare)?

Cristina Iacob: Nu spun niciodata, niciodata … pana acum nu m- a tentat sa regizez teatru. Dar merg cu placere sa vad piese de teatru, ma ajuta uneori sa descopar actori noi foarte talentati. Cum am descoperit o de exemplu pe Alexandra Fasola.

Emil Calinescu: Zi-ne acum daca te-a tentat vreodata sa joci intr-un film? Fie sa joci in filmul altcuiva, fie sa joci in vreun film de-al tau, asa cum se poarta atat la noi, cat si afara? Regizorul Cristi Puiu spunea ca a decis sa joace in Aurora pentru ca nimeni altcineva nu putea intelege acel personaj. Crezi ca vei putea juca vreodata in vreun film regizat de tine ?

Cristina Iacob: Acum nu cred asta si nici nu-mi doresc. Mi-am ales meseria acesta simtind ca sunt mai eficienta acolo, in spatele camerei. Nu ma vad regizand si jucand in acelasi timp … Nu sunt chiar atat de talentata :)))

 Cristina Iacob

 

Emil Calinescu: Crezi ca in meseria ta, de regizor, femeile sunt un pic dezavantajate? Ai simtit sau simti acest lucru (aceeasi intrebare i-am pus-o si Luizei Parvu)? Regizorii de sex feminin pot fi numarati pe degete, atat la noi, cat si afara…

Cristina Iacob: Dezavantajate nu cred, pentru ca pana la urma conteaza ce faci si cum iti faci meseria. Sigur, preconceptii exista si poate e mai greu ca femeie in acesta meserie sa castigi incredere… Mi-a fost si mie mai greu la inceput, mai sunt si blonda :))) Parca le citesc  pe fata “ce cauta asta in meseria asta…” Dar daca iti vezi de treaba, cred ca cei mai multi reusesc sa vada dincolo de aparente, pana la urma…

Emil Calinescu: Ti-a reprosat cineva faptul ca esti blonda? Chiar aveam pregatita o intrebare in acest sens. Iar faptul ca esti blonda poate avea si o parte pozitiva: faptul ca esti blonda te-a ajutat sa dai mai bine in #Selfie-urile cu fanii. :))

Cristina Iacob: :))) nu mi-a reprosat nimeni. Dar autoironia functioneaza bine la un om care face comedie. Stiu multe bancuri cu blonde :))
Orice om care zambeste da bine in selfie-uri, aviz amatorilor!

 

#Selfie la #TIFF2014 . Hai ca are dreptate: da bine in Selfie-uri :)
#Selfie la #TIFF2014 . Hai ca are dreptate: da bine in Selfie-uri 🙂

 

Emil Calinescu: Zi bancul cu blonde care te reprezinta cel mai mult (daca este vreunul)?

Cristina Iacob: Ce vezi cand te uiti in ochii unei blonde?
Ceafa.
Pe bune, te rog sa verifici.

 

Verificati si singuri 🙂

 

Emil Calinescu: :)) Spune-ne, acum, despre superstitii: daca esti superstitioasa, daca ai superstitiosi in jurul tau (actori, colegi de platou etc) si ce rol joaca superstitiile in viata unui regizor?

Cristina Iacob: Da, sunt superstitioasa, m-am nascut si am crescut la Galati, asadar in Moldova. Si sunt inconjurata de multi actori moldoveni, nu ai vrea sa te vezi cu noi dupa ce a trecut pisica neagra prin fata noastra, nici sa ne pupi sub tocul usii, dar poate ne devii simpatic daca ne iesi cu plinul. :))

 

“Cel mai bun film romanesc, pentru mine, care m-a rascolit si influentat in meseria mea, este: ” Reconstituirea”, de marele nostru regizor Lucian Pintilie.”

 

Emil Calinescu; :)) Zi-ne acum despre cinematografia romaneasca si ale ei probleme. Una dintre ele ai semnalat-o deja, dar tine de cinematografe. Ce alte probleme ar trebui sa mai rezolve cinematografia romaneasca pentru a atrage publicul? Si ce ar trebui sa faceti voi, regizorii, pentru a atrage publicul de partea voastra?

Cristina Iacob: Sunt doua lucruri pe care eu le am simtit pe pielea mea: calitatea filmelor difera de la cinematograf la cinematograf… Iar am revenit la cinematograf, dar nu e vina lor. Din pacate nu avem o lege care sa stabilesca un standard pe care salile sa-l respecte. Sunetul si imaginea difera de la o sala la alta avand in vedere ca productia plateste oameni care sa faca o imagine si un sunet cat mai bun pentru cel care plateste bilet. Au fost oameni care mi-au scris ca nu au putut vedea filmul din cauza calitatii proaste a sunetului sau a imaginii din anumite sali … In alte tari exista acesta lege, iar salile sunt verificate periodic daca respecta sau nu acel standard universal. E pacat de munca acelor oameni si e o lipsa de respect pentru cel care plateste bilet. Acest “las’ ca merge si asa” nu e cel mai benefic pentru evolutia acestei industrii.
In alta ordine de idei, cred ca un film bun porneste de la un scenariu bun. Cred ca avem o provocare, noi regizorii, in a gasi scenaristi buni, potriviti pentru povestile noastre. Unde sunt scenaristii care termina univestiatea? De ce nu lucreaza din scoala cu regizorii?
Cautand raspunsuri la aceste intrebari si incercand sa-i pun in legatura pe scenaristi cu regizorii, am format Asociatia Scenaristilor Romani… Noi regizorii are trebui sa avem povesti din ce in ce mai bune si mai diverse.

Emil Calinescu: Spune-ne, acum, care sunt filmele tale preferate? Filmul tau preferat, BEST OF THE BEST, dar si cel mai bun film romanesc? Si, tot legat de filmele romanesti, spune-mi daca le preferi pe cele “Clasice”, de dinainte de 89, sau gusti mai mult “noul cinematograf romanesc”?

Cristina Iacob: Filmul meu preferat, se schimba de la an la an , multa vreme a fost Mr. Nobody, dar am revenit la marea dragoste: Once upon a time in America.
Cel mai bun film romanesc, pentru mine, care m-a rascolit si influentat in meseria mea, este: ” Reconstituirea”, de marele nostru regizor Lucian Pintilie.
Imi plac si filmele clasice prin care m a trecut cu incapatinare scoala, dar savurez mult si noul cinematograf care se dezvolta din ce in ce mai mult.

Emil Calinescu: Zi-ne acum despre continuarea filmului #Selfie? In ce stadiu este, cand va aparea pe ecrane si care va fi distributia?

Cristina Iacob: Este in stadiul de scriere… O poveste surpriza! Daca o sa iasa un scenariu bun si daca va lua concursul de scenarii CNC, atunci vom stii si daca/cand o sa avem acesta continuare.

“Intrebarile au fost multe, bune si diverse. Nota 10 de incurajare :))”

Emil Calinescu: Zi-ne acum care sunt planurile tale de viitor? Cum te vezi peste 5, 10, respectiv 20 de ani?

Cristina Iacob: Nu stiu cum ma vad maine, dar peste 5? Mai ales peste 20 de ani? Eu ma uit la ziua de astazi si incerc sa nu uit sa ma bucur de ea. Restul cititi in Nostradamus.

 

 

Emil Calinescu: Penultima intrebare a interviurilor mele este una clasica: ce intrebare ai mai pune Cristinei Iacob daca ai fi in locul meu? Regula este sa si raspunzi la ea.

Cristina Iacob: De ce?
De joaca!

Emil Calinescu: 🙂 Acum este timpul sa evaluezi interviul: cum ti s-a parut, ce a avut, ce i-a lipsit? Ce reprosuri poti aduce intevievatorului? Cum a fost sa dai un interviu pe chat? Si, pentru ca tot ai avut un film despre bac, spune cu ce nota l-ai evalua.

Cristina Iacob: Imi place faptul ca e un interviu spontan si ca nu-i lasi pe cei pe care i alegi sa-si pregateasca intrebarile de acasa. Asta cred te face sa cunosti acel om mai bine. Cred ca ar fi fost complet daca ar fi fost si video.
Intrebarile au fost multe, bune si diverse. Nota 10 de incurajare :))

 

Cristina Iacob SELFIE

Emil Calinescu: Multumesc, Cristina, pentru raspunsuri. Multumesc cititorilor pentru rabdare. Ca de obicei, ultimul cuvant apartine intervievatei: un mesaj de final pentru cititorii EmilCalinescu.eu (intai si intai: de ce ar trebui sa citeasca acest interviu? ). EU v-am lasat, salutari BLONDE tuturor (discutia a fost intre un blond si o blonda ).

Cristina Iacob: Multumesc si eu, Emil, pentru interviu! Cred ca ar trebui sa citeasca acest interviu ca sa afle ce vad in ochii unei blonde…

Comments

comments

4 thoughts on “Interviurile #TIFF2014 – Cristina Iacob: Ce vezi cand te uiti in ochii unei blonde? Ceafa. Pe bune, te rog sa verifici.

Ai ceva de zis? Vorbeste ACUM sau TACI PE VECI !