Evadarea este o joaca serioasa

Evadarea este o joaca serioasa

 

Nu stiu cati dintre voi se joaca ori s-au jucat in copilarie pe pc ori consola. Unii, in special unele, ma repudiau in copilarie ca imi pierdeam timpul cu asa ceva. Ma rog, problema mea cica ar fi ca am (re)inceput sa-mi pierd timpul cu asa ceva (doar am PS4, sa stea degeaba frumoasa consola?).

Ideea e ca cei din aceasta industrie (fie ca vorbim de gameri, fie ca vorbim de cei care LUCREAZA efectiv) au un anumit mod de a gandi. Imi amintesc si acum de un fost coleg de liceu care considera cuceritul unei femei nu mult diferit de cuceritul unei baze la Starcraft: daca are aparare tereastra buna, incerci prin aer; daca baza iti este superioara cantitativ, tu o vei cuceri calitativ (prin unitati mai bune); cuceresti economic, asteptand ca adversarul sa ramana fara resurse. Desi ma jucam si eu destul de des, nu imi pusesem, pana atunci, problema in acest fel.

Starcraft II

Pe de alta parte, joaca nu este neaparat ceva neserios. Te poti juca Tetris ori Angry Birds pe telefon, din plictiseala (de exemplu atunci cand ai de asteptat), dar poti juca niste jocuri care-ti solicita intelectul la maxim. Si indemanarea, ce-i drept, dar si intelectul. Pentru gamerii adevarati vorbim de o joaca serioasa.

In alta ordine de idei, va ziceam saptamanile trecute despre camerele de evadare facute de un psiholog (ma rog, o domnisoara psiholog). Din start iti dai seama, in acele camere, ca sunt gandite de o minte de psiholog, nu doar ca tematica. Toate puzzle-urile acelea, tot decorul, toata experienta din acea camera te duce cu gandul la un psiholog (si unul bun as putea spune).

Si acum ajungem la chestia la care voiam sa ajung de la inceput: ati merge in niste camere facute de un specialist in jocuri electronice (adica o persoana care a lucrat in aceasta industrie 15 ani)? Eu tocmai am facut asta si am ramas impresionat.

60 minutes

Cei de la 60 minutes, ca despre ei vorbesc acum, au trei camere, dupa cum urmeaza: Prison Break, Office NightMare si Black Magic. Sa va spun cateva chestii despre cele 3 camere:

60 minutes

1. Sunt camere EXTREM de diferite fata de celelalte camere din Bucuresti, dar si extrem de diferite INTRE ELE. Am mai fost in locatii cu mai multe camere, oricat de diferita ar fi tematica, la multe se vedeau puncte comune. Iti dadeai seama ca-i, cumva, aceeasi gandire, aceeasi minte care le-a gandit. Aici, insa, cuvantul DIFERIT este de baza. Este o cu totul alta experienta fata de oricare alte camere.

2. Camerele au un principiu de baza: nu exista buline de Do Not Touch, Do Not Move ori chestii de genul. Nu doar ca strica aspectul, dar strica si cheful de joaca. Principiul este, de fapt: scotoceste TOATA camera, ai dreptul sa faci orice acolo. Singurele interdictii sunt la prize, dar acolo e evident pentru orice om normal ca NU ai ce cauta.

3. La jocuri se pune intrebarea: gameplay sau grafica? Sunt jocuri cu o grafica superba, dar cu un gameplay slabut, dar si jocuri cu o grafica slabuta, cu un gameplay genial. Cele din a doua categorie sunt jocurile vechi, pe care le-ai juca si le-ai rejuca si dupa 10 ani.
La cele 3 camere gameplay-ul si grafica (sa-i spunem DECORUL, ca sa folosim un termen mai apropiat de escape-uri) sunt de top. Este un echilibru perfect intre ele, nu poti spune ca unul e peste celalalt.

Black Magic 60 minutes

4. Cand vorbim de decor, nu ne gandim DOAR la chestii scrise pe niste pereti. In acest caz, decorul inseamna cat de mult te simti intr-o incapere de genul. In camera Black Magic totul te face sa te simti in coliba unei vrajitoare: vizual, auditiv, dar si olfactiv. Simti ca timp de o ora chiar te afli in acea coliba si ca acolo CHIAR a fost o vrajitoare.
Camera, in sine, este in topul personal sus de tot. Este in categoria MUST VISIT!

60 Minutes Black Magic

5. Sunt multe camere de evadare avand ca tematica inchisoarea, insa Prison Break-ul celor de la 60 minutes mi se pare CEA MAI BUNA astfel de camera. De altfel, PRIMA mea camera de evadare a fost o puscarie si de atunci am mai vizitat vreo 4 puscarii.

Prison Break 60 minutes

6. Legat de Prison Break, este singura camera de evadare unde iti trebuie si alte skill-uri in afara de inteligenta. Vei avea o surubelnita, o scara, va trebui sa schimbi capul surubelnitei. Nu va zic exact CUM veti folosi toate astea, dar va dau un hint: pentru a evada dintr-o inchisoare iti trebuie si astfel de skill-uri. Sau credeti ca din inchisoare se evadeaza rezolvand ecuatii, integrale si batand din palme?

60 Minutes Prison Break

7. Camera Office Nightmare este de-o banalitate crunta. Ea se bazeaza, insa, pe jocurile electronice din care au evoluat actualele camere de evadare. Trebuie sa scotocesti, trebuie sa vezi care dosar, dintre sutele din acel birou, iti este util, trebuie sa stii sa folosesti o imprimanta (dusmanul oricarui corporatist), un laptop ori un cd player.

Birou 60 minutes

8. Indiciile se optin prin Walkie Talkie, pe care, insa, trebuie sa le folosesti cu grija in inchisoare pentru a nu te auzi gardienii (glumesc, poti sa urli cat vrei tu de tare, gardienii se uita la meci probabil timp de 1 ora).

Prison Break

9. Va ziceam, la inceput, cat de diferite sunt cele 3 camere, acum sa va vorbesc si de dificultatea lor. Teoretic, cea mai grea ar fi Prison Break. De acolo nimeni nu a evadat inca in mai putin de 60 de minute (noi am facut peste 80 de minute). Practic, obiectiv vorbind si gandind retrospectiv, nu are nici foarte multe puzzle-uri si nici nu-s foarte grele (deloc imposibile). Nu exista efectiv un numar maxim de indicii suplimentare, daca te blochezi poti apela oricand Gamemasterul (sa folosim termenul asta, ca aici chiar se potriveste), care te va ajuta de fiecare data.
Practic, insa, camerele sunt atat de diferite incat nu pot fi comparate. Sunt la fel de grele (dificultate medie; atunci cand i-am intrebat de dificultate, baietii fix asta mi-au raspuns: la jocuri nu exista 5 din 7 sau 4 din 5, ci exista doar usor, mediu si greu). Iar Prison Break pare atat de grea pentru ca lumea nu a mai dat de astfel de camere, practic acolo toata lumea este NEexperimentata (experientele din celelalte camere fiind inutile ori chiar, pe alocuri, daunatoare).

Evadare 60 minutes

Concluzia clara dupa vizita la 60 minutes: evadarea este o joaca serioasa. Va recomand si voua evadarea de la 60 minutes, invitandu-va sa va scrieti impresiile in casuta de comentarii (cu rugamintea de a nu da spoilere pentru ca acest articol este citit SI de cei care NU au fost inca acolo). Din echipa mea si-au scris impresiile, pana acum, Raluca Cojocaru si Malaezu. Echipa completa o gasiti in poza de mai sus. Cei de la 60 minutes pot fi contactati si pe facebook, pe mail (office@60minutes.ro) dar si offline, la adresa I.L. Caragiale 29. Salutari JUCAUSE tuturor!

Comments

comments

2 thoughts on “Evadarea este o joaca serioasa

Ai ceva de zis? Vorbeste ACUM sau TACI PE VECI !