Blogosfera si homosexualitatea

Nu stiu cum sa incep acest articol. Mi-e greu sa-l si scriu, sentimentele sunt amestecate: uimire, greata, revolta, toate amestecate ca-ntr-o shaorma de nu mai stii care cum sunt.

Sa zicem ca voi incepe cu cele 2 lucruri care au generat acest articol:

1. Un interes din ce in ce mai crescut al blogosferei fata de homosexualitate (nu ma intrebati de ce).
2. Scandalul recent de la MTR.

Ordinea importantei pentru mine este cea de sus. As fi trecut usor peste acel incident daca blogosfera n-ar fi avut o atitudine „curioasa”. Prima oara am fost uimit sa vad cum este taxat un blogger pentru ca ar fi … homofob. Aha, deci a fi homofob e ceva de rau. Nu stiu daca d-acolo a pornit totul, dar ulterior au tot aparut articole: fie care promovau festivalul filmelor Gay, fie care doar intrebau, aparent neutru, ce avem cu homosexualii. Chiar daca la unele articole am comentat si chiar daca cunosc unele persoane care au scris, prefer sa nu le dau aici link-ul. Pur si simplu nu promovez articole care promoveaza homosexualitatea. O sa ma explic in continuare.

Pana sa spun opinia mea imi fac datoria sa semnalez 2 opinii anti-homosexualitate din blogosfera: Bogdan Liviu si Horea Badau (imi fac datoria sa-i citez articolele atunci cand sunt de acord cu ele, indiferent de alte divergente pe care le am sau le-am avut cu el).

Acum sa va zic cum sta treaba la mine. O opinie strict personala, bazata si pe experiente personale.

Asadar, eu nu am si nu voi avea nimic cu o persoana cu alta opinie ori orientare sexuala. Ce face omul in dormitorul lui este strict problema lui. Poate sa si-o traga si cu animale, sa fie sanatos. Eu am ceva cu manifestarile PUBLICE. Am ceva cu comportamentul public pe care-l are un om. Mi-e scarba sa vad 2 barbati sarutandu-se, la fel cum imi displace si sa vad 2 femei facand asta. Stiu ca multi au fantezia asta, dar pe acei nebuni ii anunt ca pentru fantezia aia trebuie ca cele 2 fufe sa fie BI si nu lesbi. Daca-s lesbi ele se vor saruta, tu te vei excita si vei ramane excitat, ca ele nu vor fi interesate de tine. Nu mi se pare la fel de scarbos precum 2 barbati care se saruta, dar nici nu-mi place. Sincer, as prefera sa nu.

Daca e insa sa ma revolte ceva atunci ma revolta manifestarile publice pro-homosexualitate. Mars pentru homosexualitate? Pai daca eu fac mars pentru heterosexualitate sunt extremist, homofob si anti-european. Daca ei fac mars sunt oameni democratici. Ati inteles logica, nu?

Sunt atatia homosexuali si lesbiene care nu participa la acele marsuri. Am avut o colega lesbiana in facultate (de fapt era bi) care nu participase la niciun mars. Era lesbiana la ea acasa, nu stia nimeni ca e asa si nu se batea cu pumnu-n piept ca e. Nu am avut nimic cu ea si eram in relatii bune de amicitie. Acum am cam pierdut legatura cu ea, dar nu din cauza asta.

De asemenea, imi povestea cineva despre un amic homosexual care spunea tot timpul ca marsurile sunt contra-productive pentru ei, homosexualii. Ca le fac mai mult rau decat bine. Marsurile si manifestarile publice pro-homosexualitate deranjeaza, nu orientarea sexuala a unui om.

Ati auzit de vreun om batut pe strada din senin pentru ca era homosexual? Da, la parada. Altfel nu. Daca auziti ca un om a fost dat afara de la servici pentru ca era gay atunci sa va revoltati. Sau daca e injurat pe strada. Sau daca e dat afara de la facultate. Sau daca nu este servit la un magazin.

In alta ordine de idei, e dreptul meu insa sa am sau sa nu am prieteni homosexuali. Nu as avea nimic impotriva sa am, dar daca un om alege sa nu aiba, de ce ar trebui sa-l blamam? Ne alegem prietenii in functie de propriile criterii. Ar trebui, pentru a fi europeni, sa avem musai cate un prieten din toate minoritatile? Sa ne verifice cineva daca avem prieteni unguri, tigani, homosexuali, lesbiene si cine stie ce alte categorii sociale? Repet: eu n-as avea nimic impotriva unui homosexual. Am ceva cu cei care se bat cu pumnul in piept ca-s asa.

Da, homosexualitatea nu trebuie promovata. Nu te nasti homosexual, ci devii asa. Nimic nu este innascut in afara de talente. Nici pasiunea pentru masini, nici pasiunea pentru gatit, nici pasiunea pentru barbati ori pentru femei. Toate se dobandesc. In orice situatie tot vor exista homosexuali, dar una e sa fie maxim 10% din populatie (conform studiilor cam atatia sunt acum) si alta e sa fie 30-40%. Daca acest comportament va fi considerat ceva normal din ce in ce mai multi vor ajunge asa (am auzit cea mai mare stupizenie: DE CE CRITICI HOMOSEXUALITATEA DACA N-AI INCERCAT NICIODATA… ; pe acelasi principiu, nu mai spuneti CA CACAtul are gust nasol…nu l-ati incercat, n-aveti de unde sa stiti cum e).

Si fac o precizare: nu-s un om religios. Cei care considera ca unicul argument impotriva homosexualitatii este un om incuiat. Simplu. Sunt atatea argumente anti-homosexualitate incat repetarea obsesiva a celui religios mi se pare contra-productiva. Le face un bine homosexualilor si aparatorilor homosexualitatii, pentru ca le ridica mingea la fileu. Atrage anti-religiosii de partea lor, lucru deloc de dorit (din punctul meu de vedere).

Acum 2 cuvinte despre MTR. Intai si intai, se pare ca acei oameni gandesc cam cum gandesc eu. Au ceva contra acelei manifestari si nu contra persoanelor homosexuale. Acolo mai e insa o problema: institutia numita MTR. Si aici sunt 3 probleme:

1. Este o institutie DE STAT. De ce filmele alea nu sunt proiectate in cinematografe particulare? Intr-un mall de exemplu. E proprietate privata, eu aleg daca sa merg acolo sau nu. Nu, ele sunt proiectate intr-o institutie a statului. E normal ca oamenii sa aiba dreptul sa-si declare publica nemultumirea.

2. Muzeul TARANULUI roman! Ce va zice denumirea asta? Taranul roman este cumva homosexual? Doar intreb. Cine a fost intrebat cand s-a proiectat acel film acolo? Cine a luat decizia nu stia si nu trebuia sa se astepte la asa ceva? S-or fi bucurat de bani de la ambasada SUA si de la cine mai finanta proiectul, dar revin la problema anterioara: de ce nu s-a proiectat acel film si-ntr-un cinema particular? Cumva pentru ca acel cinema a considerat ca oricati bani ar fi primit pe termen lung costurile de imagine ar fi fost mult prea mari? E doar o intrebare…

3. Pentru festivalul filmului gay se gaseste finantare pentru ca lumea sa aiba intrarea libera. Pentru alte filme, mult mai bune si mai educative, nu se gaseste insa finantare. Ne plangem ca-s salile de cinema goale, ne plangem ca lumea pirateaza, dar nu facem nimic in acest sens. Facem insa festivaluri care atrag mai multa antipatie decat spectatori. IN afara de proiecte gen NOAPTEA ALBA A FILMULUI ROMANESC nu am vazut nicio initiativa buna in acest sens. Nimic.

In final mai semnalez o singura problema de prin blogosfera: aparatori ai cauzei homosexualitatii sunt … femei, care considera ca cei anti-gay sunt … barbatii. Mie asta imi pare o forma puerila de a ataca barbatii: nu-l mai ataci ca e porc, nu-l mai ataci ca e misogin, acum zici ca e homofob. Tu urasti barbatii si trebuie sa taxezi orice defect d-al lor, real sau imaginar. Cica barbatii au ceva cu homosexualii (ca barbati), dar nu si cu femeile lesbiene. Si daca va arat io 5 femei carora le e scarba de homosexuali ce-mi dati?

Da, a ajuns o rusine sa ai ceva cu homosexualii. Un blogger tare e tolerant, un blogger adevarat nu e homofob. Asta e, nu sunt blogger tare oricum. Din aceasta cauza daca scriu 2-3 bloggeri mari (sau aparent mari) intr-un sens, alti 3 vor scrie ca papagalii iar restul se vor abtine sa-i contrazica. A merge cu turma e una din expresiile care caracterizeaza aceasta atitudine.

Salutari HOMOFOBE tuturor 🙂

ps: Cat esti de tolerant daca nu esti de acord cu parerile contrare parerii tale? A dracu toleranta, e valabila intr-un singur sens!

35 thoughts on “Blogosfera si homosexualitatea

  1. nici macar atunci cand e dat afara de la servici pe motiv ca e gay nu ar trebui sa aiba dreptul la replica, e alegerea angajatorului sa continue colaborarea see you tine, iar la fel de bine cum te poate concedia ca nu ii place cum iti tratezi clientii asa te poate zbura si pentru ca esti gay. e doar un alt motiv, nu inteleg de ce se face atata caz.

  2. Domnule apreciez efortul dumitale de exprimare a opiniilor. Pe de alta parte as fi apreciat mai mult o documentare mai ampla pentru a evita intrebari retorice adresate eterului. Iti pun acilea un link cu un podcast de la Guerilla poate iti mai lamureste din nedumeriri. Spor!

    https://soundcloud.com/bindiribli/asta-la-revista-mesei-nene-21?utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=facebook&utm_content=https%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fbindiribli%2Fasta-la-revista-mesei-nene-21

  3. De mult asteptam o opinie.E drept ca nici n-am cautat dar mnoa…Subscriu in totalitate afirmatiilor tale!Nu te nasti homosexual….Majoritatea specialistilor "normali"considera in cel mai bun caz aceasta deviatie ca o…boala ! Sint homofob cel putin la fel de mult cum sint si impotriva necrofililor,gerontofililor sau pedofililor.N-au decit sa-si "verifice"prostata in privat! Ps :ma bucur ca te urmaresc pe #twitter 🙂

  4. @Verse Malin: mersi, am vazut ca mi-ai dat rt.

    @Vixen: intrebarea ta era offtopic, am sters-o. Esti obsedat de mine, de persoana mea si de modul cum imi castig io existenta. Daca ai fi dat un comentariu relevant subiectului l-as fi acceptat. Pana atunci ramai la SPAM, acolo unde ti-e locul.

  5. Dupa ce am scris articolul, am primit 24 de comentarii see you insulte si amenintari din partea unor persoane care sprijina propaganda homosexuala. Nu ma asteptam la o asemenea reactie din partea unor oameni care sunt prezentati de mass-media, ca niste victime ale majoritatii. Dupa reactiile agresive pe care le-am primit si le primesc inca la articol, am inteles ca lucrurile nu stau chiar asa. Reprezentantii comunitatii gay sunt extrem de agresivi.

  6. @Horea Badau: nu neaparat comunitatea. Sunt niste activisti pro-libertate de exprimare, aceiasi cand vine vorba de homosexualitate, tigani, unguri & stuff, care dau tonul. Pe bani sau pe gratis. Iar reprezentantii homosexualilor prind astfel curaj 🙂

  7. Mda, parerea mea e ca, nefiind la curent cu aceste lucruri si bine am facut, am fost privat de toata manifestatia asta in blogosfera. La fel si eu sustin ca viata privata e viata privata, indiferent de orientare sexuala sau mai stiu eu ce…este normal ca nimenui nu ii place cand vede cum si-o flutura altul in public.

  8. Sunt câteva chestii cu care eu nu sunt de acord și la care nu îți dau dreptate. Argumentele pe care le folosești în chestiunea a 2-a e ca și cum ai spune că negrii trebuia să rămână sclavi pentru că nu sunt americani. Pe langă asta, normal că un țăran nu o să fie gay. De ce? Pentru motivul pe care îl urăști și tu… religia.
    Legat de punctul 3, se numește discriminare pozitivă. Read about it. E ceva normal.
    Iar pentru punctul 1, raspunsul este destul de simplu. Deoarece oamenii nu sunt obișnuiți cu ideea de filme de acest mod și ar putea evita acele cinematografe. Privat – (minus) public = fără profit. Apoi, ce rost mai are un cinematograf privat dacă nu aduce profit? Este un risc pe care nu și-l pot asuma.
    Legat de acele parade, nici eu nu sunt de acord cu ele. Mi se par absolut înjositoare și nu cred că își au locul dar totodată arată și repulsia oamenilor către această chestiune.
    Știu persoane homosexuale care au fost agresate pe stradă doar pentru că erau homosexuale. Știu și copii care erau supuși agresiunilor colegilor doar pentru că aceștia credeau asta despre el.
    Eu nu am nimic cu nimeni, dar vreau să le deschid mintea, Nu există ceva normal. Normalitatea este impusă. Iar acest lucru nu mi se pare „normal”.

  9. @George Safta: iti raspund punctual:

    1. Muzeul taranului roman ar trebui sa fie concentrat pe taran. Eu asa inteleg. Ok, la ICR sau alte institutii, dar ce e cu ciorba asta de la MTR? La MTR discutam despre GAY? Pai hai sa fac si io un institut, il numesc INSTITUTUL PT STUDIUL PROBLEMEI RURALE si vin cu o dezbatere, extrem de interesanta, despre tehnologie. E ca musca-n lapte.

    2. Ar evita cinematografele? Pai si preferi sa strici firma celor de stat doar in numele corectitudinii politice? Pe bune?

    3. E o mare diferenta intre negri si gay. Homosexualii sunt oameni normali, se comporta ca noi, arata ca noi, doar ca la ei acasa au alte preferinte. Cum eu nu-mi scriu pe frunte HETEROSEXUAL, nu vreau nici el sa-si scrie HOMOSEXUAL. Atata tot.Cer prea multe?

    4. Normalitatea e data de majoritate. Daca intr-o societate 90% din oameni fumeaza, este NORMAL sa fumezi in acea societate (localitate). Tu ca nefumator trebuie sa respecti majoritatea. Si n-ai voie sa spui BAI, NU VREAU SA VA MIROS VOUA FUMUL DE TIGARA, VREAU SA AM DREPTUL LA UN LOCAL UNDE SA RESPIR AER CURAT! De ce? Pt ca el e minoritate si trebuie sa respecte decizia majoritatii, fie ea reprezentata de un viciu. E fix acelasi lucru.

  10. Dintre toate lucrurile false spune în articolul ăsta, unul dintre ele mă deranjează în mod deosebit: lucrul ăsta, cum că „o persoană nu se naște gay, ci devine”, spus așa, cu o tentă superioară și acuzatoare.
    Păi mai. ființă extraordinară, presupunând că e așa atunci e și mai grav.. înseamnă că omului ăla i s-a făcut ceva! A devenit gay din cauza altcuiva, deci merită și mai puțin să-l scuipi tu pe blogul tău!

    Sper să fiți tratat de europeni, dacă ieșiți vreodată din țară, exact așa cum îi tratați pe homosexuali în România.

  11. @Non_Lose: tenta nu era superioara si nici acuzatoare. Omului poate nu i s-a facut ceva, omul ala poate a facut asta din curiozitate. A vazut ca e la moda. Sau poate, cum e cazul fotbalistilor, celor din inchisori sau preotilor, a fost constrans de situatie (daca in jurul tau sunt numai barbati pe o perioada lunga de timp…).

    Tocmai d-aia e periculos: un model gay s-ar putea sa traga dupa el alti cativa „fani”. That’s my problem 🙂 Si nu, nu-l scuip.

    Si da, am iesit din tara. Si n-am fost scuipat.

    1. Unde e moda asta, la tine la Slatina?! Nu e o modă și nu va fi niciodată, nu vrea nimeni să fie subiectul scuipaților tăi și ai altor milioane de ignoranți.
      Eu îți dau un sfat, ca să nu zici că lumea e rea cu tine: bucură-te că există homosexuali și bea în cintea lor, că în felul acesta poate pui și tu mâna pe o femeie pe care n-ai avea șansa să o privești măcar dacă ar fi fost prietena unuia care e homo.

  12. Homosexualitate e un termen generic. Cand zic homosexuali ma gandesc si la lesbiene. Cum numarul lor este egal, sansele care cresc datorita homosexualilor scad din cauza lesbienelor. Iar argumentul asta este de-o tembelitate maxima.

    As putea sa-ti pun totusi 2 intrebari? Tu stii cine sunt, ai si nume, ma poti si contacta. As dori sa stiu si eu cine esti tu. Si daca esti sau nu homosexual. De curiozitate doar.

    1. Tu nu ești în stare să citești ceea ce scriu? Eu mă refer la bărbați, nu la femei. Când zic homosexuali mă gândesc DOAR la bărbați, nu și la femei, pe care le pun libidinoșii hetero să se sărute între ele și să facă sex în filmele porno și în partidele în 3.
      Numele meu și orientarea mea sexuală nu au au nicio relevanță în discuția asta. Tu ți le-ai pus în mod voluntar, și nu știu dacă sunt reale. Nici nu mă interesează.

  13. @Non_Lose: Nu toate lesbienele sunt asa pt ca le-au pus libinosi sa se sarute intre ele. Eu n-am avut niciodata fantezii cu 2 gagici care se saruta. Am si zis in articol despre ele.
    Si nu am zis ca n-am citit ce ai scris, am zis doar ca nu e niciun avantaj, ca sunt barbati gay si femei lesbi egali ca numar, deci nu e niciun avantaj pentru mine. Si ma refer la femei LESBI si nu BI.

    Numele meu este cel real, indiferent daca te intereseaza sau nu. Si as vrea sa vorbesc cu persoane reale, care-si asuma ceea ce spun, nu cu nick-uri fictive. oare cer prea mult?

    1. Spune-le asta cohortelor de bărbați hetero care salivează când văd două femei sărutându-se. Bineînțeles că lesbinele nu sunt lesbiene pentru că le-au pus bărbații hetero să se sărute și să facă sex.. sunt așa din naștere, precum confirmă și ultimele studii (și oricum nu apar alea în filme porno și threesome-uri pentru că marea majoritate a lor au un look băiețos, fie vorba între noi).
      Toți vă dați cu fundul de pământ că vai, o să vă corupă homosexualii dacă vă fac un compliment (înseamnă că sunteți foarte nesiguri pe sexualitatea voastră), dar o grămadă de heterosexuali încurajează femeile să se sărute între ele uitându-se la pornografia cu tematica asta. Da, la fete poate că e o modă să se sărute între ele, dar bărbații heterosexuali excitați de lesbianism au stârnit-o!
      Și chiar dacă se sărută între ele.. care e problema? Nu o să devină niciuna ceva ce nu e deja și nu le obligă nimeni! E ca și cum te-ai teme că românii o să înceapă să folosească tableta grafică Wacom..

      Faptul că dumneata spui că nu ai fantezii cu femei ce fac sex/se sărută între ele.. mă lasă rece. De unde știu că nu e o minciună și nu o spuneți ca să păreți obiectiv? Până să dovediți, avem la dispoziție numerele calde ale vizualizărilor filmelor pornografice cu 2 femei ce fac sex între ele, și dacă mă pun să caut, probabil găsesc și un studiu, două care confirmă lucrul ăsta.

  14. Si totusi ce vrei sa dai de inteles cu acest articol de fapt? Stiu foarte bine ca multi romani sunt homofobi dar nu-s sigur ce vrei sa zici de fapt, Da e drept, cred ca pe toti ne deranjeaza manifestariile publice, dar nu ai ce face asta e viata, e o tara libera.

  15. Homosexualii, lesbienele, travestitii, etc. sunt oameni bolnavi. Nu e normal sa li se permita in vreun spatiu public sa se manifeste, iar motivele sunt enorm de multe…

  16. E ceva extrem de interesant în societatea noastră – opinia despre ORICE! Citesc opinii despre boala homosexualității demonstrate științific, altele despre păcatul homosexualității asumate. Și așa mi se face un dor de opinia „n-am, nene, nicio părere, pur şi simplu nu mă interesează subiectul, aşa că nu îmi bat mintea să strâng argumente”!

  17. @mybetinho: mi-am spus parerea. Am simtit nevoia sa scriu despre un subiect „la moda”.

    @Andimiron: esti prea dur. Ar trebui sa ai studii. Eu doar nu sunt de acord sa se laude cu asta. NU i-as condamna.

    @Marian: n-am oprit niciun comentariu. Nu am cenzurat aici pe nimeni (vixen e un nimeni, nu se pune). Mai da inca o data comentariul.

    @C: Si de fapt ce ai vrut sa zici?

  18. Fiind lung articolul, cu multe idei enunţate, pentru a fi sigur că se înţelege ce vreau să zic o să citesc fragmentele la care mă refer. O să trimit comentariu fragmentat pentru că se pare că sunt probleme cu dimensiunea lui.
    1. „Am ceva cu comportamentul public pe care-l are un om. Mi-e scarba sa vad 2 barbati sarutandu-se, la fel cum imi displace si sa vad 2 femei facand asta.”
    Există medicamente care taie greaţa şi scâba. Se poate urma şi tratament psihologic eventual psihiatric. Nu-i normal să-ţi fie scârbă când vezi că se sărută două persoane, indiferent dacă ele sunt bărbat + femei, bărbat + bărbat sau femeie + femeie.

  19. 2. „Da, homosexualitatea nu trebuie promovata.”
    „Daca e insa sa ma revolte ceva atunci ma revolta manifestarile publice pro-homosexualitate. Mars pentru homosexualitate? Pai daca eu fac mars pentru heterosexualitate sunt extremist, homofob si anti-european. Daca ei fac mars sunt oameni democratici. Ati inteles logica, nu?”
    Am înţeles că visaţi cu ochii deschişi şi că este vremea să vă treziţi. Nimeni nu a organizat vreodată „marş pentru homosexualităţii” decât în visele dvs. Există două tipuri de acţiuni pe care, probabil, le botezaţi după placul dvs, denaturându-le prin botez natura.
    Cândva, undeva, prostul satului şi-a botezat calul vacă şi apoi înjura şi bătea bietul animal că nu dă lapte, că nu are coarne etc. Sau, mai în abstract, un marş „împotriva violenţei” te apuci să-l botezi „marş pentru violenţă” şi apoi dă-i şi toacă participanţii la marş pentru că, chipurile, ar promova violenţa. Povestea se repetă mereu şi mereu.
    Parada gay, la care probabil vă referiţi, nu este nici „manifestare pro-homosexualitate” şi nici „marş pentru homosexualitate” decât în măsura în care calul este vacă. Atunci când parada gay a fost împrumutată din occident, unde era o manifestare a bucuriei că împotriva tuturor vicisitudinilor şi greutăţilor creeate de către homofobi membrii comunităţii LGBT supravieţuiesc (vezi şi iconul mişcării LGBT, Gloria Gaynor „”I will survive”), la noi a nimerit într-o societate excesiv de intolerantă în privinţa LGBT şi parada gay a devenit volens-nolens şi o mişcare care cere toleranţa faţă membrii comunităţii LGBT în general şi faţă de homosexuali în particular.
    Una este să fie o manifestaţie sau marş pentru „toleranţa faţă de homosexualitate” şi cu totul alta este să fie o manifestaţie „pro-homosexualitate” sau „marş pentru homosexualitate”. La fel cum, oricât ar vrea prostul satului, calul nu-i vacă.
    Ati inteles logica, nu?

  20. 3. „Pai daca eu fac mars pentru heterosexualitate sunt extremist, homofob si anti-european.”
    Atâta timp cât în manifestarea „pentru heterosexualitate” nu atacă celelalte orintări sexuale şi pe membrii comunităţii LGBT, atâta timp cât nu sunt îndemnuri la ură şi la violenţă, atâta timp cât manifestaţia nu tulbură alte manifestaţii, nu are nimeni motive să acuze de extremism, de homofobie sau de antieuropenism. P\n[ acum lucrurile n-au stat aşa.

    În anii trecuţi, în mod invariabil, contramanifestaţiile organizate de către Noua Dreaptă împotriva paradei gay au fost manifestări homofobe, extremiste şi, în măsura în care europenismul susţine drepturile minorităţilor sexuale, anti-europene. Cum altfel calificaţi strigătele la megafon care cereau trimiterea homosexualilor în Australia sau să li se facă undeva o ţară a lor? Cum altfel calificaţi ştrigătele care cereau „moartea homosexualilor”? Documentaţi-vă pe youtube şi le veţi vedea şi auzi.

    Ati inteles logica, nu?

  21. 4. „Nu te nasti homosexual, ci devii asa.”

    Dacă aţi avea şi dovezi ştiinţifice în sprijinul aceste categorice susţinerii în mod cert aţi primi un Nobel pentru Medicină.

    Singurele teste clinice, şi acelea cu o oarecare aproximaţie, care pot determina orientarea sexuală a unei persoane pot fi administrate doar când persoana are o anumită vârstă şi când este conştientă de activitatea sexuală. Aceasta deoarece ele constă în măsurarea nivelului excitaţiei (erecţiei) atunci când I se arată poze, secvenţe de filme sau sunt ascultate povestiri porno şi care să implice cupluri F+F, F+B şi B+B. (În baza acestor teste s-a stabilit că majoritatea homofobilor sunt homosexuali refulaţi întrucât nivelul excitaţiei lor atunci când vedeau / auzeau cupluri de acelaşi sex cu ei aveau o excitaţie mai mare decât atunci când vedeau / auzeau cupluri F + B.)
    În lipsa testelor clinice adiministrabile copiilor nu se poate afirma cu certitudine că o orientare sexuală în general, şi homosexualitatea în particular, este înăscută sau dobândită în primele luni sau chiar în primii ani de viaţă dar, în orice caz, ea este stabilită înainte ca persoana să fie conştientă de activitatea sexuală.

    Freud susţinea că toţi oamenii se nasc bisexuali şi migrarea spre heterosexualitate sau homosexualitate se petrece ulterior.

    Biserica Catolică, în art. 2358 din Catehism, admite că „Un număr deloc neglijabil de bărbaţi şi de femei prezintă tendinţe homosexuale înnăscute. Ei nu-şi aleg condiţia homosexuală.”

    Independent de acestea, sub aspectul care interesează aici, nimeni nu-şi alege orientarea sexuală. (Rog să faceţi distincţie între orientarea sexuală, comportamentul sexual şi identitatea sexuală. Ele sunt lucruri distincte şi se referă, în ordine: la ce simte o persoană, la ce face, respectiv la cum se autopercepe din punct de vedere sexual şi erotic.)

  22. 5 „Da, homosexualitatea nu trebuie promovata. Toate se dobandesc.” [Sugerând ulterior, prin analogie cu pasiunea pentru maşini şi pasiunea pentru gătit, că şi homosexualitatea se dobândeşte.]

    Prostia asta sunt sigur că n-ai dobândit-o. Şi nici n-ai gândit-o, Pur şi simplu ai scris-o fără să te gândeşti la enormitatea ei.

    Nimic din ceea ce ţine de instinct, de nevoi elementare nu se dobândeşte. Nu înveţi să-ţi fie sete, foame, somn, să ai poftă de sex etc. Nimic din ceea ce priveşte simţurile nu înveţi. Nu înveţi să-ţi fie frig sau cald, să-ţi placă dulcele şi să nu-ţi placă amarul, nu înveţi să iubeşti. Nimic din ceea ce se petrece la nivel biologic în corp nu înveţi: nu înveţi digestia, nu înveţi circulaţia sanguină, nu înveţi nervii să funcţioneze, nu înveţi secreţiile hormonale. Ultimele trei sunt implicate şi hotărâtoare, la nivel biologic, în atracţia sexuală, în mecanimele ale actului sexual şi în plăcerea resimţită ca urmare a activităţii sexuale.

    Orientarea sexuală (indivizii cărui sex te atrag din punct de vedere sexual şi erotic) ţine de instinctul sexual şi nu se dobândeşte prin învăţare. Prin învăţare poţi asimila mascarea orientării sexuale, poţi învăţa temperarea temperarea instinctului sexual, tehnici şi poziţii sexuale care să potenţeze plăcerea etc. dar nu mai mult de atât. Mecanismele bazale rămân în afara sferei învăţării.
    Pentru a mai descreţii frunţile să citez dintr-un misog celebru, Sf. Augustin: „Femeile nu ar trebui să fie luminate sau educate în vreun fel. De fapt, ele ar trebui să fie separate pentru că sunt cauza erectiilor involuntare şi hidoase ale oamenilor sfinți.” Homosexualii nu au erecţii involuntare cauzate de femei. Bărbaţii le cauzează aceste erecţii. Asta-i biologia şi psihologia lor, fără ca ele să fi fost dobândite prin învăţare.

    Pornind de la premiza învăţării orientării sexuale şi de la principiile pavloviene s-au încercat diverse scheme de tratare a homosexualităţii. Se asociau senzaţii neplăcute (de ex. dureri produse de şocuri electrice) imaginilor cu indivizi de acelaşi sex cu pacientul şi invers, senzaţii plăcute (induse de droguri) cu indivizi de sex opus. În anii ’60 şi începutul anilor ’70 ai secolului trecut mulţi tineri americani au fost internaţi forţat de către familii şi supuşi acestor tratamente barbare până când, în 1973, Asociaţia Psihologilor Americani a scos homosexualitatea dintre bolile psihice, urmată curând de către Asociaţia Psihiatrilor Americani iar apoi de asociaţiile de profil din întreaga lume civilizată. Tratamentele erau eficiente pentru o durată scurtă, cât durerea resimţită revenea în memorie. În prezent numai şarlatanii mai promit şi mai practică vindecarea de homosexualitate.

  23. 6. “Una e sa fie maxim 10% din populatie (conform studiilor cam atatia sunt acum) si alta e sa fie 30-40%. Daca acest comportament va fi considerat ceva normal din ce in ce mai multi vor ajunge asa”

    Am arătat mai sus că orientarea sexulă nu se schimbă aşa uşor cum s-ar crede. Nici dinspre homosexualitate spre heterosexualitate şi nici invers. Astfel că nu există nici un riscă să ajungem o ţară cu 30-40% din populaţie ca fiind homosexuală.

    În spatele îngrijorărilor tale poate sta însă un adevăr pe care (se pare că) nu-l cunoşti.
    În timp ce homosexualii sunt atraşi sexual şi erotic doar de către cei de acelaşi sex cu ei iar heterosexualii doar de cei de sex opus lor, între aceste două extreme se află o largă paletă a bisexualităţii, în care artacţia, în proporţii diferite, este spre ambele sexe. Acum, comportamental majoritatea bisexualilor activează ca heterosexuali chiar dacă ei sunt mult mai mult atraşi de către cei de acelaşi sex cu ei decât de cei de sex opus.

    Platon, în Banchetul, face o frescă a Greciei, în general, şi a Atenei, în particular, spre sfârşitul epocii clasice. Instituţia erastes-eromenos degenerase deja de la rolul ei formativ, vechi de secole, iar comportamentul bisexual secvenţial (homosexual pasiv în adolescenţă şi începutul tinereţii, homosexual activ apoi până către 30 ani şi heterosexual după 30 ani), făcuse locul comportamentului bisexual concurent. Impresia lăsată este că toţi grecii erau bisexuali!

    Cum va evolua în timp comportamentul nu este greu de presupus. Cel mai probabil bisexualii nu vor ţine prea mult cont de genul persoanei ci de personalitatea ei. Un bisexual care şi-a găsit perechea potrivită şi este de acelaşi sex cu el nu va mai ezita cum face acum şi vor merge alături. O fi bine? O fi rău? Ce modele de familie va rezerva viitorul umanităţii? Creşterea populaţiei, creşterea speranţei medii de viaţă şi împunţinarea resurselor foarte probabil să facă într-un viitor nu foarte îndepărtat chiar dezirabilă formarea de cupluri uni-sex. Sau, poate vor ajunge să capete răspândire poliamorurile având principalul atuu reducerea rutinei pe care o simt cuplurile în prezent? Aici este loc de dat frâu liber fanteziei dar, până atunci, să revenim la problemele noastre de zi cu zi.

  24. 7. “[MŢR] Este o institutie DE STAT. De ce filmele alea nu sunt proiectate in cinematografe particulare? Intr-un mall de exemplu.” “Cumva pentru ca acel cinema a considerat ca oricati bani ar fi primit pe termen lung costurile de imagine ar fi fost mult prea mari?”

    Cinematograful Regizorului Român, din incinta MŢR, funcţionează în regim privat fiind administrat de către Asociaţia Culturală Macondo. Ambasada Americană a pus gratuit la dispoziţia lui A.C. Macondo dreptul de a proiecta filmul în cadrul unui eveniment organizat în colaborare cu Asociaţia ACCEPT.

    Filmul “The kids are all right”, cu un buget de 4.000.000 USD încasări în USA de peste 21.000.000 USD în primele 5 luni, cu vreo 90 de premii şi nominalizări (vezi IMDB) a rulat şi în cinematografele din malluri la noi, în anul lansării (2010), şi, după unele informaţii de presă, a fost şi pe televiziunea naţională (informaţia ultimă este una dintre foarte puţinele pe care le dau în acest comentariu fără să le pot verifica în surse credibile).

    Despre ce costuri de imagine discutăm atunci când este vorba despre un film cu palmaresul şi încasările arătate mai sus? Am impresia că habar nu aveai despe ce film vorbeşti şi-ţi închipuiai că o fi un film porno, nu un film cu zeci de premii şi nominalizări la premii, care a rulat fără incidente în cinematografe!

  25. 8. “Muzeul TARANULUI roman! Ce va zice denumirea asta? Taranul roman este cumva homosexual?”

    Insinuezi cumva că nu au fost şi nu sunt homosexuali printre ţăranii români? Te pomeneşti că homosexualitatea o ţine doar de sângele nobil al intelectualităţii sau de profesiile neoliberale? Absolut fals. Homosexualitatea nu ţine seama nici de profesie, nici de gradul de instruire, nici de nivelul cultural nici de nivelul veniturilor. Nu ţine nici măcar de natura umană ci de animalul din noi. (Întâlnim homosexualitate la aproape toate speciile de vertebrate cunoscute.)

    La o distribuţie statistică a homosexualilor de 5-10 % din populaţie (funcţie de statistici) dacă mai ţinem seama şi de distribuţia relativ uniformă pe vârste, pentru ţăranul român, trăitor în comunităţi mici, era dificil să-şi găsească partener sexual în cadrul comunităţii şi îşi trăia, deseori, întreaga viaţă fără a avea o viaţă sexuală satisfăcătoare. Mai adaugă acestei situaţii şi faptul că în multe perioade actele homosexuale erau pedepsite, uneori cu pedeapsa capitală, astfel că pentru a se trece la acte sexuale trebuia ca oamenii să se cunoască bine între ei, pentru a avea încrede şi a nu risca să fie deconspiraţi. Sexul ocazional era astfel mult îngrădit. Putem spune că ţăranul român homosexual era de plâns şi de compătimit nu de lăudat pentru virtuţile lui ascetice.
    Stimate domn, cuvântul “fătălău” oare vă este necunoscut?

    S-a creat în timp o falsă impresie că homosexualitatea ar fi în apanajul profesiilor liberale şi a mediilor artistice. Fals. Nu insist asupra factorilor care au dus la această falsă impresie pentru că ei sunt uşor de găsit.

  26. 9. “Cine a fost intrebat cand s-a proiectat acel film acolo? Cine a luat decizia nu stia si nu trebuia sa se astepte la asa ceva?”

    Proiectarea filmului a fost aprobată de către comitetul director al muzeului. S-a opus directorul adjunct, Mihai Gheorghiu, cel care a fost alături de extremiştii neonazişti, i-a susţinut şi încurajat.
    Ce să se ştie? Că neonaziştii vor avea atâta tupeu încât să intre şi să tulbure manifestarea? Chiar trebuie, oricine face ceva în ţara asta, să se întrebe ce vor face şi ce vor zice neonaziştii? Chiar până aici am ajuns?

    Îi numesc neonazişti pe cei care au întrerupt proiectarea filmului pentru că la fel s-a comportat naziştii faţă de homosexuali până când au deţinut puterea în Germania. După deţinerea puterii de către ei homosexualii au fost trimişi în lagărele de exterminare. Neonaziştii noştii încă nu omoară homosexuali pentru că n-au puterea.

    Voi aminti acum alte două incidente. În noiembrie 2011 a fost premiera la cinema Scala a unui film documentar, “Noi doi”, care prezintă iubirea şi viaţa domestică a doi tineri homosexuali români. Premiera a fost întreruptă de către neonazişti dar atunci, nebeneficiind de protecţia unui director, au putut fi evacuaţi şi proiecţia a putut continua. Unul din cei doi tineri, Cristi Pietrăreanu, l-a sinucis acum mai puţin de o lună, la vârsta de 23 ani. În noiembrie 2012 organizatorii unei dezbateri asupra subiectului homosexualităţii în epoca comunistă au fost aşteptaţi la ieşirea de la dezbatere şi bătuţi de către un grup de persoane rămase neidentificate.

  27. 10. “ps: Cat esti de tolerant daca nu esti de acord cu parerile contrare parerii tale? A dracu toleranta, e valabila intr-un singur sens!”

    Nu ţi se pare că şi părerile trebuie să se bazeze pe cunoştinţe acumulate, pe documentări, pe fapte? Este legitimă toleranţa faţă de părerile care contravin faptelor, care vădesc lipsă de cunoştinţe şi de minimă documentare? Părerea mea este că trebuie să fie toleranţă 0 în aceste cazuri.

    Ce fel de toleranţă să am faţă neonaziştii care tulbură proiecţia unui film artistic sau documentar, care strigă moarte homosexualilor, care bat oameni pe stradă? Toleranţă 0 am în toate aceste cazuri. Dacă eu aş fi suficient de nebun ca să merg în Catedrala Patriarhală, în timpul slujbei de Paşte şi aş întrerupe slujba cântând imnul naţional, că deh, sunt patriot, câtă toleranţă aş putea cere şi câtă toleranţă mi s-ar arăta?

    Comunitatea LGBT nu cere toleranţă faţă de păreri. Ea cere toleranţă faţă de membrii ei. Să nu mai fie acuzaţi de tot felul de idioţenii, proferate de tot felul de idioţi, să nu mai fie hărţuiţi de neonazişti, să fie lăsaţi să trăiască liberi într-o ţară liberă.

  28. Iti respect parerea, chiar daca nu sunt de acord cu ea. Intr-un singur loc te contrazic: nu un film sau altul e problema, ci intregul FESTIVAL. Daca acel film rula distinct intr-un cinema (chiar si in mall-uri) era ok. Contextul in care rula filmul era problema 🙂

  29. Am vrut să spun că, în anumite privințe, suntem mult prea… accelerați în opinii care, în mod real, nu ne impactează aproape deloc.
    Serios acum, câți homosexuali ai cunoscut?

Ai ceva de zis? Vorbeste ACUM sau TACI PE VECI !