Aici nu se simte si Oase pentru Otto

Aseara, in Green Hours, am asistat pentru prima oara la un spectacol Coupe. Nu e nicio eroare, cele 2 spectacole, Aici nu se simte si Oase pentru Otto, ruleaza impreuna. Iar acest lucru creeaza o atmosfera speciala. Voi explica in continuare de ce.

Primul spectacol, Aici nu se simte, este despre 2 razvratiti, 2 oameni care fug de soarta lor. Se refugiaza undeva sus, pe un acoperis, unde nu se simte mirosul. Jos, totul pute, mirosul urat iti cuprinde toate simturile (simti mirosurile urate in genunchi, in urechi… peste tot). “O putoare formata din mai multe mirosuri mici si un miros mare”. Cei 2 se refugiau, fiecare, de propria realitate: el urma sa se intalneasca cu nevasta care dorea sa-i faca pierdut cainele (numit, generic, CAINE), dar o intalneste pe ea; nevasta il astepta, se plimba nervoasa cu Caine, insa el prefera sa se lase asteptat … mirosul este prea puternic jos pentru a cobori de pe acel acoperis; ea povesteste neimplinirea unei relatii, cu un sot pentru care fusese dispusa sa-si schimbe aspectul fizic. Sa aiba sani numarul 4… “Trebuie sa fie senzatie sa-i dai in cap cu 2 sani numarul 4; dar nu era mai simplu cu o tigaie?” Marius Manole si Lia Bugnar, intr-un spectacol despre fuga noastra de propria realitate, despre mirosul pe care-l simtim deseori in jurul nostru si de care uneori simtim nevoia sa fugim.

Aici nu se simte – sursa

In al doilea spectcol, Oase pentru Otto, este vorba de 2 fete care fac trotuarul. Una, curva cu experienta, cu copil la scoala (copilul este un viitor pictor: “tu stii cum te picteaza? zici ca esti tablou!”); cealalta, cantareata de opera, facea trotuarul ca ultima solutie, ea trebuind sa faca rost de 500 de dolari pentru a-si putea plati transportul catre Noua Zeelanda, unde urma sa sustina un concert. Construite in antiteza, cele 2 incep printr-un conflict de marcare a teritoriului, insa intr-un final devin prietene. Lia Bugnar, in rolul curvei cu vechime, si Medeea Marinescu, in rolul artistei nevoite sa practice aceasta meserie intr-o situatie cu totul exceptionala (“mai bine curva 5 minute decat o ratata toata viata”), au roluri de exceptie. Pe langa ele apare si Otto, un caine al acelei zone. Va las pe voi sa descoperiti finalul, este unul oarecum asteptat, insa ramane unul savuros datorita replicilor.

Oase pentru Otto – Sursa

La final, multa lume se intreba: Care este legatura dintre cele 2 spectacole? De altfel, am vazut intrebarea asta si pe un site, raspunsul la ea fiind premiat cu o invitatie dubla la spectacol. Incerc sa raspund la aceasta intrebare, raspunsurile mele fiind doar banale presupuneri si interpretari personale:

1. Ambele spectacole pot fi incluse in categoria “estetica uratului”. In primul spectacol totul PUTE, se vorbeste despre PUTOARE, despre chestii urate, insa intr-un mod cat se poate de … frumos. Totul pare amuzant, chiar daca unele cuvinte sunt realmente urate. In cel de-al doilea spectacol este vorba de 2 curve, o meserie nu dintre cele mai frumoase. “Sunt curva, nu prostituata; prostiuata vine de la prostie; pai facem amandoi sex, amandoi ne simtim bine, eu plec cu bani mai multi, el cu bani mai putini … cine este, deci, ala prost?”.

2. Ambele spectacole sunt despre fuga de realitate. In Aici nu se simte este vorba de 2 persoane care fug de propria realitate, fug de mirosurile urate pe care le intalnim la tot pasul; in Oase pentru Otto este vorba tot de o realitate oarecum paralela, cele 2 practicau aceasta meserie fara ca altii sa stie acest lucru despre ei. Curva cu vechime nu ii zisese asta propriului copil, iar cealalta nu spusese la nimeni si nu dorea ca nimeni sa afle. Totul pe ascuns, in miez de noapte, pe centura capitalei.

3. Cainele este un personaj comun al celor 2 spectacole. In primul cainele nu apare fizic, este doar invocat, iar numele sau este unul generic, Caine. Este cauza vizibila a nemultumirii in cuplu: nevasta nu vrea sa auda de el, nu-l suporta. In cel de-al doilea spectacol cainele este prezent fizic, “artista” avand mancare la ea pentru “un caine care ar putea sa apara”, insa mancarea va fi data lui Otto de catre cealalta. “De cat timp te cunosc nu am avut niciodata nimic pentru tine si a venit asta si ti-a adus mancare fara sa te cunoasca”.
Imi venise in minte o intrebare: nu cumva cainele Otto din al doilea spectacol este acelasi cu Caine din primul? Nu cumva nevasta primului personaj abandonase cainele, care ajunsese, intamplator, pe centura, fiind ingrijit de prostituatele din acea zona? Nu cumva el este personajul/elementul de legatura al celor 2 spectacole? Singurul contra argument este rasa cainelui, care difera in cele 2 spectacole.

Per total, recomand cu caldura spectacolul Coupe, adica Aici nu se simte si Oase pentru Otto, un spectacol marca Teatrul Nu e o cladire, cu Marius Manole, Lia Bugnar si Medeea Marinescu. L(e)-am vazut la Green Hours, loc unde imi propun sa revin. Salutari TEATRALE tuturor!

ps: Spectacolele Aici nu se simte si Oase pentru Otto au fost vizionate in data de 14 februarie. In cinstea acestei date am decis sa ma imbrac in … negru. Amica mea Monica se imbracase in ceva vesel, alb cu rosu. Contrastul mi s-a parut simpatic.

ps2: Ce spectacol as alege dintre Aici nu se simte si Oase pentru Otto? Daca ar fi sa aleg, as alege, precum Ileana, pe cel de-al doilea (pare, intr-adevar, mai viu). Totusi, tind sa cred ca nu trebuie sa aleg, ca ele sunt gandite pentru a fi jucate impreuna. Si alegerea lor NU este intamplatoare 🙂

Comments

comments

2 thoughts on “Aici nu se simte si Oase pentru Otto

  1. Pingback: Aici nu se simte/Oase pentru OTTO | Monica Berceanu Monica Berceanu

Ai ceva de zis? Vorbeste ACUM sau TACI PE VECI !